voedingssupplementen

Deze voedingssupplementen helpen bij vervelende nek- en schouderpijn

Je nek en schouders bevatten spieren, botten, zenuwen, aders, ligamenten. Door problemen met deze structuren kunnen nek- en schouderpijn ontstaan. Gelukkig kun je zelf veel doen om deze vervelende klachten te verminderen.

nekpijnNek- en schouderpijn door slechte slaaphouding
Als je op je buik slaapt met je hoofd naar één kant, kan je nek verstijven en wakker worden. Jarenlang in deze houding slapen kan de wervelkolom ernstig beschadigen. Hierdoor worden nek- en schouderpijn meer merkbaar.

Stress
Alle soorten stress, maar vooral emotionele stress is vaak oorzaak van gespannen spieren, een stijve en pijnlijke nek- en schouderspieren. Je kunt dit voorkomen door minimaal een uur per dag te ontspannen.

Strakke spieren
Zware inspanningen kunnen je nek- en schouderspieren overbelasten. Overbelast je lichaam niet. Probeer ook niet zelf zware voorwerpen te verplaatsen. Gebruik hier speciale technieken of gereedschappen.

Hoofdpijn
Bij kantoormedewerkers komen nek- en schouderproblemen met hoofdpijn veel voor. Lang in dezelfde houding zitten kan nekpijn veroorzaken en uitstralen naar het hoofd en de schouders, waardoor hoofdpijn ontstaat. Hoofdpijn, nervositeit, slechte slaaphouding, spierspanning kunnen ook hoofdpijn veroorzaken

Nek- en schouderpijn verminderen met voedingssupplementen

Natuurlijke voedingssupplementen kunnen nek- en schouderpijn aanzienlijk verzachten. Dat is het geval met:

MSN
MSM of methylsulfonylmethaan is een supplement dat gebruikt kan worden als pijnstiller bij gewrichtspijn. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat MSM een effectieve pijnstiller is voor veel gewrichtsaandoeningen zoals artrose of artritis, maar het kan ook gebruikt worden bij gewrichtspijn door sportblessures. Er wordt gespeculeerd dat MSM- supplementen goed werken omdat methylsulfonylmethaan de geleiding van pijnlijke prikkels in zenuwvezels remt. De voordelen van MSM:

  • Effectief bij gewrichtspijn
  • Bewezen veilig in gebruik
  • Werkt niet verslavend
  • Heeft geen bijwerkingen

Magnesium
Een andere oorzaak van pijnlijke nek- en schouderklachten is een tekort aan magnesium. Magnesium zit in veel voedingsstoffen, zoals bonen en schaaldieren. Maar je kunt het tekort niet aanvullen door alleen bepaald voedsel te eten. Magnesium is ideaal na uitharding. Je kunt magnesiumdeeltjes oplossen in bronwater en elke dag een kopje drinken. Ikzelf gebruik Magnesium Citraat van Nextgen Science.

Glucosamine
Combineer glucosamine, chondroïtine, collageen en hyaluronzuur voor het beste resultaat. Deze natuurlijke ontstekingsremmende medicijnen hebben gunstige effecten op uw spieren en gewrichten. Glucosamine is een natuurlijke aminosuiker die door het lichaam zelf wordt aangemaakt. Hoewel de exacte rol van glucosamine niet volledig wordt begrepen, wordt gezegd dat de stof de pijn helpt verlichten en de verdere afbraak ervan vertraagt

KurkumaKurkuma
Dit geel pigment dat wordt verkregen uit de wortelstok van kurkuma. Dit kruid heeft gezondheidsbevorderende eigenschappen en wordt al eeuwenlang gebruikt in de Indiase en Chinese kruidengeneeskunde. Kurkuma is ook gewoon lekker, en je hoeft het dus niet in de vorm van een supplement te nemen. Blogger Steffi Vertriest maakte bijvoorbeeld deze kurkuma-mayonaise die superlekker én gezond is!

Collageen
Collageen verbetert niet alleen de gezondheid van je huid, maar komt ook voor in spieren, botten en kraakbeen. Deze stof zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft en je natuurlijk verouderingsproces vertraagt. Collageen beschermt je spijsvertering en de gezondheid van je ogen. Collageen is ook erg belangrijk voor Je spieren. Het bevat glycerine. Een stof die voor meer en sterkere spieren zorgt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.